Prowadzenie ksiąg rachunkowych obejmuje :
– opracowanie zasad polityki rachunkowości oraz zakładowego planu kont,
– ustalenie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy oraz podatku VAT na podstawie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej,
– sporządzanie, wg wzorów określonych przepisami deklaracji podatkowych i przekazywanie ich do US ,
– sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych,
– prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
– zamknięcie roku obrotowego wraz ze sporządzeniem kompletnego sprawozdania finansowego,
– sporządzanie przelewów dot. należności podatkowych,
– kontrola należności i zobowiązań.
W ramach powierzenia przez małe podmioty „obsługi płacowej” :
– sporządzanie umów o pracę i świadectw pracy,
– sporządzanie list płac,
– zgłaszanie pracowników i zleceniobiorców do ZUS,
– sporządzanie obciążeń ZUS do list płac oraz wysyłanie deklaracji rozliczeniowych do ZUS,
– sporządzanie informacji rocznych PiT-11 oraz zeznań PiT-4R.
Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu obejmuje:
– dokonywanie zapisów w PKPiR lub ewidencji ryczałtu,
– prowadzenie ewidencji wyposażenia, środków trwałych ,
– ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy,
– prowadzenie ewidencji VAT ,
– sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych,
– przygotowanie dowodów wpłat lub przelewów podatkowych i ZUS.